Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή

1.1Σύμφωνα με το Σύνταγμα των Ελλήνων άρθρο 16 παρ. 2 βασικός σκοπός της παιδείας είναι «η διάπλαση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών».

1.2.Ο Νόμος 1566/1985 καθορίζει ότι «σκοπός της Εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.

1.3.Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων κι ευθυνών, σεβασμό σε ένα σύνολο αρχών τα οποία διευθετούν την καθημερινή ζωή του σχολείου. Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επηρεάζει την ποιότητα της προσωπικότητας των μαθητών αλλά και αντίστροφα η δραστηριότητα των μαθητών επηρεάζει την ποιότητα της ενδοσχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στο σχολείο και το μαθητή υπάρχει σχέση αλληλεπίδρασης. Ένα αρμονικό περιβάλλον σχολικής ζωής, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και συνεργασία όλων των μελών του,    μαθητών, καθηγητών, γονέων είναι απαραίτητο για την επίτευξη των σκοπών της παιδείας.

1.4 Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Υποβάλλεται προς έγκριση στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που   έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται στην αρχή κάθε έτους, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

2.ΤΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΛΟΥΜΕ

2.1. Ένα σχολείο που ανάμεσα στα μέλη του υπάρχει σεβασμός: Καθηγητές, μαθητές, γονείς σεβόμαστε ο ένας τον άλλο ανεξάρτητα από τυχόν διαφορές στην καταγωγή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, τις ιδέες και τα πιστεύω μας.

2.2. Ένα σχολείο που προωθεί την Επικοινωνία των μελών του: Για το σκοπό αυτό:

Α. Χρησιμοποιούμε το πληροφοριακό σύστημα Σίσυφος Γυμνάσιο Κριτσάς (gymkrits.website) με το οποίο μαθητές και γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, εκδηλώσεις κτλ., επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και μηνυμάτων (sms).

Β. Διαθέτουμε ιστοσελίδα Γυμνάσιο Κριτσάς – (sch.gr) (και σελίδα σε κοινωνικό δίκτυο) όπου δημοσιεύονται σημαντικές πληροφορίες της σχολικής ζωής.

Γ. Έχουμε καθορίσει και κοινοποιήσει ώρες εντός του διδακτικού ωραρίου για συνάντηση των γονέων/κηδεμόνων με τους καθηγητές και εκτός διδακτικού ωραρίου όποτε το απαιτούν οι συνθήκες.

Δ. Επιδιώκουμε τη συνεργασία με το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων διευκολύνοντας τις συνεδριάσεις του, στηρίζοντας και προβάλλοντας τις δράσεις του και κάνοντας προτάσεις συνδιοργάνωσης εκδηλώσεων –σεμιναρίων που ενδυναμώνουν γονείς και μαθητές.

2.3. Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία. Συνεργαζόμαστε με την Αντιπεριφέρεια Λασιθίου, την τοπική κοινότητα Κριτσάς, τις υπηρεσίες του Δήμου Αγίου Νικολάου, Τα Μουσεία και τους Συνεταιρισμούς Κριτσάς, το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Λασιθίου, το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), τα Μουσεία του δήμου, το Νοσοκομείο και τα κέντρα υγείας του δήμου, την Εκκλησία, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης που προβάλλουν τις δράσεις μας αλλά και κάθε φορέα που δίνει ερεθίσματα στους μαθητές για πνευματική, ψυχοσυναισθηματική και κοινωνικοπολιτική ωρίμανση.

2.4.Ένα σχολείο που προωθεί τη ΜΑΘΗΣΗ για όλους, καθηγητές, μαθητές, γονείς-κηδεμόνες. Ενθαρρύνει και στηρίζει κάθε μαθητή να γίνεται καλύτερος ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του.

2.5.Ένα σχολείο που προωθεί την έκφραση της δημιουργικότητας των μαθητών, την κοινωνική και οικολογική τους ευαισθησία με τους παρακάτω τρόπους:

Α)Αφουγκραζόμαστε και κινητοποιούμε τη δημιουργικότητα των μαθητών στο επίπεδο της τάξης υλοποιώντας ερευνητικές και δημιουργικές εργασίες είτε στο πλαίσιο της καθημερινής διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων (μέθοδος project) είτε σε προγράμματα που υλοποιούμε.

Β)Δίνουμε δημιουργική διέξοδο στα καλλιτεχνικά ταλέντα των μαθητών και στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές τους ευαισθησίες με πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και προγράμματα αγωγής υγείας που συντονίζουν οι καθηγητές εκτός διδακτικού ωραρίου.

Γ)Συμμετέχουμε ενεργά στους θεσμοθετημένους διαγωνισμούς –μαθηματικών, φυσικής, χημείας, βιολογίας, λογοτεχνίας, ρητορικής, εικαστικής και ψηφιακής δημιουργίας, αγώνων σχολικού αθλητισμού.

2.5.Ένα σχολείο που προβάλλει το αθλητικό ιδεώδες και τις αξίες της άμιλλας και της συνεργασίας που απορρέουν από αυτό υλοποιώντας δράσεις την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού αλλά και δίνοντας το παράδειγμα φίλαθλου πνεύματος στους σχολικούς αθλητικούς αγώνες είτε ως παίκτες είτε ως φίλαθλοι- υποστηρικτές της ομάδας μας.

 3.ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ-ΚΑΝΟΝΕΣ

Αναγνωρίζω ότι ανήκω σε μια οργανωμένη σχολική κοινότητα με την παραπάνω φιλοσοφία και φροντίζω με τη συμπεριφορά μου να τιμώ την κοινότητα αυτή προάγοντας τη συλλογική ζωή της. Συγκεκριμένα, αποδέχομαι ότι η συμπεριφορά μου πρέπει να είναι σύμφωνη με τις παρακάτω γενικές αρχές που ορίζονται με τον παρόντα κανονισμό:

 

ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Όπου αναφέρεται ο όρος «κηδεμόνας του μαθητή» νοείται ο πατέρας ή η μητέρα ή οποιοδήποτε νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς φυσικό πρόσωπο, προκειμένου μόνο περί μαθητών/τριών που δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους

  • Η αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων γίνεται μόνο για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους, με άδεια από τη Διευθύντρια και πάντα μετά από επικοινωνία με τους γονείς, οι οποίοι όταν έρθουν να παραλάβουν το παιδί τους, θα πρέπει να δηλώνουν στη Διεύθυνση την παρουσία τους στο σχολείο. Απαγορεύεται για οποιονδήποτε λόγο να παραλάβουν το παιδί πριν το πέρας του προγράμματος, χωρίς να το γνωρίζει η Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να παρακολουθούν σε καθημερινή βάση τις αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου προκειμένου να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου και φοίτησης των μαθητών/τριών
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα τους, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του γονέα/κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή
  • Ο γονέας/κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον/την μαθητή/τρια, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή/της μαθήτριας στο σχολείο (θέματα υγείας των παιδιών ή θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τους, κ.λ.π). Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα
  • Ιδιαίτερα επισημαίνεται η υποχρέωση του γονέα/κηδεμόνα να μην αφήνει το παιδί του να πηγαίνει στο σχολείο όταν υπάρχει υπόνοια ασθένειας, καθώς μπορεί να αποτελέσει εστία μετάδοσης
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Συνεργάζεται αρμονικά με τη Διευθύντρια και το Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής. Ο Σύλλογος Γονέων – Κηδεμόνων, εφόσον το κρίνει απαραίτητο, έχει τη δυνατότητα να συναντάται με τη Διεύθυνση του Σχολείου, όποτε επιθυμεί και η Διεύθυνση διευκολύνει την ενημέρωση των γονέων από το Σύλλογο και τη γενικότερη δράση του Συλλόγου.
  • Η ευθύνη για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών ανήκει στους κηδεμόνες και σε καμιά περίπτωση δεν μετακυλύεται στη Δ/νση και στο Σύλλογο Διδασκόντων
  • Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας οφείλει να προσέρχεται στο σχολείο κάθε μήνα για την ενημέρωσή του σχετικά με την επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά των μαθητών/τριών σύμφωνα με το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ, που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του διδακτικού έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου. Για επείγοντα θέματα οι κηδεμόνες μπορούν να επισκέπτονται το σχολείο καθημερινά, οποιαδήποτε ώρα.
  • Σε περίπτωση που δημιουργείται θέμα, το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή ή μαθήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας / κηδεμόνας. Η ενημέρωση μπορεί να γίνει με κάθε πρόσφορο τρόπο (τηλεφώνημα, mail, sms, επιστολή)

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης οφείλουν πριν από την έναρξη των μαθημάτων να καταθέσουν Ατομικό Δελτίο Υγείας του παιδιού τους, το οποίο έχει ισχύ 3ετίας, και να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για τυχόν ειδικά προβλήματα υγείας του

ΚΑΝΟΝΕΣ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/μαθήτρια, ενημερώνεται σχετικά ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ:

  • Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας
  • Η απουσία από μάθημα χωρίς ενημέρωση των εκπαιδευτικών
  • Η έξοδος από το σχολικό χώρο χωρίς άδεια
  • Η προσβλητική συμπεριφορά προς εκπαιδευτικό ή μαθητή/τρια
  • Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας
  • Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο/η μαθητή/τρια
  • Το κάπνισμα, οινοπνευματώδη ποτά, ενεργειακά ποτά, καφές
  • Η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου

Σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από τον μαθητή/τη μαθήτρια έχει επιπτώσεις και ο γονέας ή ο κηδεμόνας του/της.

Όταν ένας μαθητής/μια μαθήτρια συμπεριφερθεί με έναν από τους παραπάνω τρόπους, αυτό καταγράφεται, αφού πρώτα δοθούν εξηγήσεις στη Διευθύντρια ή τον αναπληρωτή της από το μαθητή/τη μαθήτρια και τον καθηγητή/την καθηγήτρια που τον/την αναφέρει. Ταυτόχρονα ειδοποιούνται οι γονείς/κηδεμόνες, οι οποίοι οφείλουν να έρθουν στο σχολείο για να συζητήσουν το θέμα με τους διδάσκοντες και τη Διεύθυνση του σχολείου.

Όταν σε μαθητής/η μαθήτρια επιβάλλεται το παιδαγωγικό μέτρο της  ημερήσιας αποβολής από τα μαθήματα, παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και παρακολουθεί κανονικά τα μαθήματά του. Σε περίπτωση ωριαίας αποβολής απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες της Διευθύντριας ή άλλου εκπαιδευτικού.

 

ΦΟΙΤΗΣΗ

Η φοίτηση των μαθητών/τριών πρέπει να είναι τακτική και ανελλιπής. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας.

Το σχολείο ενημερώνει με κάθε πρόσφορο μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων, επιστολή) για απουσίες που σημείωσε ο/η μαθητής/τρια. Η ενημέρωση γίνεται εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε η απουσία.

Επισημαίνεται ότι

α)επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114). Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτησή του/της στην ίδια τάξη,

β) για την ενημέρωση και των δύο παραπάνω περιπτώσεων το email/ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επικοινωνίας, αφού δεν επιβαρύνει οικονομικά.

γ) Η κατάληψη του σχολείου είναι ποινικό αδίκημα (Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από 4-12-99). Το αδίκημα αυτό τιμωρείται αυτεπάγγελτα και βαρύνει τους γονείς των ανήλικων μαθητών «για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου», σύμφωνα με το άρθρο 360 του Ποινικού Κώδικα. Τα μαθήματα δε χάνονται αλλά γίνεται τηλεκπαίδευση και μπαίνουν κανονικά απουσίες σε όσους απουσιάζουν.

ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ: Υποχρέωση των γονέων είναι να μεριμνούν για το καθημερινό κολατσιό των μαθητών-ιών, αφού δεν υπάρχει κυλικείο.

                                   

                                ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ

 

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

Οι μαθητές είναι αναγκαίο να βρίσκονται εγκαίρως, πριν την έναρξη του σχολικού προγράμματος, στον αύλειο χώρο ή στο ισόγειο σε περίπτωση κακοκαιρίας. Το κουδούνι χτυπά στις 8.10 π.μ. Αμέσως μετά πραγματοποιείται στο προαύλιο η προσευχή και γίνονται οι ανακοινώσεις της ημέρας. Όλοι οι μαθητές πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου, γιατί είναι η μοναδική ευκαιρία ενημέρωσης όλης της σχολικής κοινότητας. Η εξώπορτα θα μένει κλειστή κατά τη διάρκειά της

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Ο σεβασμός και η ευγένεια πρέπει να χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών στο σχολικό χώρο. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε μορφή βίας, λεκτική, σωματική ή ψυχολογική προς τους συμμαθητές τους. Στόχος πάντα πρέπει να είναι η ανάπτυξη υγιούς σχολικού κλίματος, η επικράτηση αμοιβαίου σεβασμού, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας

Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος ή διένεξης, οι μαθητές/τριες πρέπει να ενημερώνουν, με ειλικρίνεια και ακρίβεια ως προς την περιγραφή των γεγονότων, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος ή τον εφημερεύοντα (κατά την ώρα του διαλείμματος) χωρίς υπερβολές και διαστρεβλώσεις. Δεν επιτρέπεται κανενός είδους χειροδικία μεταξύ τους

Οι μαθητές/τριες καλό είναι να εισέρχονται στο χώρο του γραφείου των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης μόνο για σοβαρό λόγο. Αρμόδιοι για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος είναι οι εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί υπεύθυνοι/ες κάθε τμήματος, το όνομα των οποίων αναγράφεται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος, καθώς και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Οι μαθητές οφείλουν να βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πριν από την άφιξη των εκπαιδευτικών και την έναρξη της κάθε διδακτικής ώρας. Οι μαθητές που καθυστερούν να μπουν στην τάξη παίρνουν απουσία. Αν η καθυστέρηση της 1ης ώρας οφείλεται στα μέσα συγκοινωνίας, πρέπει να το αναφέρουν στη Διευθύντρια, προκειμένου να ελεγχθεί ο ισχυρισμός τους με επικοινωνία με το ΚΤΕΛ. Σε διαφορετική περίπτωση, θα παίρνουν απουσία. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. συνεργασία με καθηγητή, που αποδεικνύεται με ανάλογο δικαιολογητικό σημείωμα), ο μαθητής γίνεται δεκτός στην αίθουσα χωρίς απουσία

Οι μαθητές οφείλουν να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους τα απαραίτητα για κάθε μάθημα βιβλία και τετράδια

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές δεν ενοχλούν με ψιθύρους, συζητήσεις, γέλια ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Δεν επιτρέπεται να διαταράσσουν τη ροή του μαθήματος και να παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, δεν απασχολούνται με την προετοιμασία άλλου μαθήματος ή με άσχετες προς το μάθημα ενασχολήσεις

Δεν επιτρέπονται οι ενδιάμεσες και μεμονωμένες απουσίες χωρίς άδεια από τη Δ/νση του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν στις αίθουσες τρόφιμα ή ποτά. Επίσης, δεν τρώνε μέσα στην τάξη, ούτε μασάνε τσίχλες.

Οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να εκφράζουν χωρίς φόβο τις απορίες ή αντιρρήσεις τους και να ζητούν διευκρινίσεις για το μάθημα, εφόσον το θεωρούν απαραίτητο, αλλά πάντα με ευγένεια και αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή των απόψεων των άλλων, για τη διατήρηση ενός θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι αίθουσες διδασκαλίας κλειδώνονται από τους/τις εκπαιδευτικούς και οι μαθητές κατεβαίνουν στο προαύλιο. Σε κάθε περίπτωση, υπακούουν στις υποδείξεις των εφημερευόντων.

Δεν απομακρύνονται από το σχολικό χώρο για κανένα λόγο (π.χ.να αγοράσουν τρόφιμα).

ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ

Από το σχολείο: Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ) και οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο. Οι μαθητές/τριες δε φεύγουν από το σχολείο χωρίς την άδεια του γονέα (έστω τηλεφωνική) και της Διεύθυνσης. Σε περίπτωση ανάγκης για έκτακτη αποχώρηση ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας, για να παραλάβει το μαθητή/ τη μαθήτρια

Από την τάξη: Η έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο και μόνο με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής/η μαθήτρια θα παρουσιαστεί στο γραφείο της Διευθύντριας

Από την τάξη, για σχολικές δραστηριότητες: Επιτρέπονται στην περίπτωση που υπάρχει δικαιολογητικό σημείωμα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, υπογεγραμμένο από τη Διευθύντρια, με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής/η μαθήτρια που έχει το σχετικό σημείωμα θα πάρει άδεια από τον/την εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης ώρας, πριν από την έναρξη του μαθήματος

 

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας (76017/29.7.2002) ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ

Σύμφωνα με την 103373/Δ1/22-06-2018 Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες»:

Οι μαθητές/τριες ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου, για αυτό και τα παραδίδουν πριν την έναρξη των μαθημάτων στη Διεύθυνση και τα παραλαμβάνουν μετά το τέλος των μαθημάτων.

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας, ήχου ή σύνδεσης με το διαδίκτυο εντός του σχολικού χώρου. Το σχολείο μπορεί να τους διαθέσει ανάλογο εξοπλισμό, ο οποίος χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Αν για οποιονδήποτε λόγο υπάρχει ανάγκη να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τους γονείς τους, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο του σχολείου

Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείµενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιµετωπίζεται µε τις προβλεπόμενες σχολικές κυρώσεις

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Ο χώρος του σχολείου, εσωτερικός και εξωτερικός, πρέπει να προστατεύεται από κάθε είδους ρύπανση ή φθορά από όλους όσοι συνυπάρχουν μέσα σε αυτόν

Επιβραβεύεται και ενθαρρύνεται κάθε πρωτοβουλία και προσπάθεια μεμονωμένων μαθητών/τριών ή ομάδων, που στοχεύει στον εξωραϊσμό, την προστασία και τη συντήρηση του χώρου του σχολείου

Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τις τουαλέτες χωρίς να συναθροίζονται ή να παραμένουν στους χώρους αυτούς. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι τουαλέτες παραμένουν κλειστές και για να τις χρησιμοποιήσουν θα πρέπει να ζητήσουν το κλειδί από τον καθηγητή της τάξης ή τη Δ/νση. Δεν καταστρέφουμε το χαρτί τουαλέτας ούτε βάζουμε άλλα υλικά μέσα σε αυτές.

Δεν αφήνουμε τρόφιμα κάτω από το θρανίο μας και μετά τη λήξη των μαθημάτων βάζουμε πάνω στο θρανίο την καρέκλα μας.

Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων ή η με άλλους τρόπους καταστροφή θρανίων, καρεκλών, κουφωμάτων και τοίχων του σχολείου. Μαθητής/τρια ή τμήμα που προκαλεί φθορές ή ρύπανση στο σχολικό περιβάλλον θα αναλαμβάνει το κόστος και τον κόπο αποκατάστασης. Την ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών έχουν οι γονείς. Για την αποφυγή παρόμοιων φαινομένων, οι γονείς- κηδεμόνες οφείλουν να κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις

Δεν επιτρέπεται η καταστροφή χαρτών, εποπτικών μέσων κάθε είδους ή σχολικών οργάνων. Το κόστος τους είναι υψηλό, γι’ αυτό κάθε καταστροφή που προκαλείται από μαθητές/τριες θα αποκαθίσταται από τους/τις ίδιους/ες. Ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες πρέπει να είναι στην αίθουσα πληροφορικής.

Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν άπαξ, στην αρχή του σχολικού έτους, και οι μαθητές/τριες πρέπει να τα διατηρούν σε καλή κατάσταση

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

Το σχολείο θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στις σχολικές δραστηριότητες εκπαιδευτικά επιβεβλημένη. Αυτό αφορά ιδιαίτερα στις εθνικές γιορτές και παρελάσεις

Πρέπει να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συλλογικές προσπάθειες (καινοτόμα σχολικά προγράμματα, πολιτιστικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές κ.λ.π.), χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος των μαθημάτων. Στόχος είναι πάντα η απόκτηση δεξιοτήτων, ο εμπλουτισμός των γνώσεων, η ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά θέματα, η ανάπτυξη πρωτοβουλιών εκ μέρους των μαθητών για διοργάνωση δραστηριοτήτων – εκδηλώσεων, ανάπτυξη δεσμών φιλίας και συνεργασίας μεταξύ τους

Οι μαθητές/τριες δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά και γενικότερα αντικείμενα αξίας. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων το σχολείο δεν έχει ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης. Εάν υπάρχει λόγος να φέρουν κάποια μέρα μαζί τους περισσότερα χρήματα ή κάποιο ακριβό αντικείμενο, μπορούν να τα παραδώσουν για φύλαξη στο γραφείο της Διευθύντριας, διαφορετικά θα είναι οι ίδιοι/ες υπεύθυνοι/ες για τη φύλαξή τους

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Όταν ένας μαθητής/μια μαθήτρια συμπεριφερθεί με τρόπο που έχουμε καταδικάσει, αυτό καταγράφεται, αφού πρώτα δοθούν εξηγήσεις στη Δ/ντρια από το μαθητή/τη μαθήτρια και τον/την εκπαιδευτικό που τον/την αναφέρει, και ειδοποιούνται οι γονείς του/της. Όταν ο μαθητής/η μαθήτρια τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα, παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του. Σε περίπτωση ωριαίας απομάκρυνσης απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες της Δ/ντριας ή άλλου εκπαιδευτικού που είναι στο γραφείο

Πριν από την επιβολή ποινής πάντα προηγείται και έπεται συζήτηση με τον/την εκπαιδευτικό που επέβαλε την ποινή ή/και με τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τη Δ/ντρια και τους/τις εκπαιδευτικούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ζητείται η συνδρομή του Συμβούλου Εκπαίδευσης, στην παιδαγωγική ευθύνη του οποίου ανήκει το σχολείο

 

Είδη Παιδαγωγικών Μέτρων

Παρατήρηση, με πιθανή ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα. Ο μαθητής/η μαθήτρια που απομακρύνεται από εκπαιδευτικό κατά την ώρα του μαθήματος είναι υποχρεωμένος/η να το αναφέρει στη Διεύθυνση του σχολείου, απασχολείται από αυτήν  και παίρνει απουσία

Επίπληξη

Αποβολή από τα μαθήματα 1 μέρα (από το Διευθυντή) ή 2 μέρες (από το Σύλλογο), ανάλογα με τη συμπεριφορά

Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Θέματα που παρουσιάζονται και δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό
αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Δ/νση και τον Σύλλογο των εκπαιδευτικών,
σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ  Καθήκοντα και αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών -διδασκόντων

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ΄ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς.

Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί:

  • Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Συμμετέχουν υποχρεωτικά στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.
  • Ενημερώνονται από τον Διευθυντή του σχολείου και τηρούν τους νόμους, τα διατάγματα, τις αποφάσεις, τις οδηγίες, τις εγκυκλίους και τα βιβλία. Αναλαμβάνουν τις εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική. Ενδιαφέρονται για τη δημιουργία υγιεινών συνθηκών παραμονής των μαθητών τους στο σχολείο και συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων, που οργανώνονται
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Παραμένουν στο σχολείο κατά τις εργάσιμες ημέρες πέρα από το ωράριο διδασκαλίας τους, για να προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες από κάθε εκπαιδευτικό καθορίζονται με πράξη του Διευθυντή του σχολείου.

Αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερευόντων, έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών.

Είναι υπεύθυνοι για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη, εισέρχονται στην αίθουσα μαζί τους και εξέρχονται μετά την αποχώρησή αυτών.

Καταγράφουν στα σχετικά βιβλία μετά τη λήξη της διδακτικής ώρας τη διδασκόμενη ύλη, ελέγχουν τις απουσίες των μαθητών και υπογράφουν το ημερήσιο δελτίο απουσιών. Ιδιαίτερη προσοχή κατά την καταχώρηση των απουσιών στον εντοπισμό των μαθητών που ενώ έχουν έρθει από το πρωί στο σχολείο δεν μπαίνουν στην ώρα του μαθήματός μας: Ενημερώνουμε μέσω του απουσιολόγου αμέσως τη Διευθύντρια.

Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών τους και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές. Επίσης διορθώνουν τις εργασίες των μαθητών σε εύλογο χρονικό διάστημα, τις αξιολογούν και τους ενημερώνουν σχετικά στέλνοντας στους γονείς το βαθμό στα τεστ και διαγωνίσματα μέσω Σίσυφου.

Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων (Σ.Δ.)

Ο Σύλλογος των Διδασκόντων (Σ.Δ.) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ’ αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Έργο του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, για την οποία είναι υπεύθυνος. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κινούνται πάντοτε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

Πρόεδρος του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στο Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισοβάθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό.

Ειδικότερα ο Σύλλογος των Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του είναι υποχρεωτική. Απουσία μέλους από τις συνεδριάσεις πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη.

Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί. Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές.

Τα πρακτικά τηρεί ο γραμματέας του σχολείου ή εκπαιδευτικός που ορίζεται από το Σύλλογο των Διδασκόντων.

Στις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνουν μέρος, με δικαίωμα λόγου, εκπρόσωποι των μαθητών, όταν συζητούνται θέματα που τους αφορούν και εφόσον αυτά ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων.

Έργο του Συλλόγου των Διδασκόντων

Ο Σύλλογος των Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στο έργο του σχολείου περιλαμβάνονται τρεις κυρίως εκπαιδευτικοί σκοποί.

α) Η καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνωστικών και των νοητικών ικανοτήτων των μαθητών.

β) Η συναισθηματική καλλιέργεια για την αποδοχή αρχών που θα στηρίξουν τις αξίες τους και θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για τη ζωή και την κοινωνία.

γ) Η καλλιέργεια και διεύρυνση των ψυχοκινητικών ικανοτήτων του μαθητή για την απόκτηση δεξιοτήτων και την ομαλή ένταξή του στην κοινωνία.

Για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών ο Σύλλογος των Διδασκόντων πρέπει:

α) Να προγραμματίζει και να οργανώνει το έργο του, να το παρακολουθεί και, τέλος, να το αξιολογεί.

β) Να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα μέλη του να επιμορφώνονται διαρκώς, να ανανεώνουν τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα και στις επιστήμες της αγωγής (ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση), για να είναι πιο αποτελεσματικά στο έργο τους.

γ) Να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις φαινομένων σχολικής αποτυχίας και διαρροής των μαθητών, εφαρμόζοντας κατάλληλα αντισταθμιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.

δ) Να ανανεώνει και να αξιοποιεί τα διατιθέμενα εποπτικά μέσα και τη σύγχρονη τεχνολογία στη διδακτική πράξη για την αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου.

Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Συλλόγου των Διδασκόντων

Α. Γενικά:

Ο Σύλλογος των Διδασκόντων:

  • σε τακτική συνεδρίαση πριν από την έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες για όλο το σχολικό έτος. Στον τομέα των μέσων, των πόρων και των προγραμμάτων εσωσχολικής ζωής λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες του σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων παρακολουθεί και εφαρμόζει τον αρχικό προγραμματισμό και, εφόσον, χρειασθεί παρεμβαίνει διορθωτικά.
  • αποφασίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και τα τμήματα.
  • οργανώνει τον καταμερισμό των εργασιών στα μέλη του, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι δυνατότητες όλων των μελών του και να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.
  • αποφασίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάληψη δράσεων, πρωτοβουλιών, προγραμμάτων, την οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων που ανοίγουν το σχολείο στην κοινωνία. Με τον τρόπο αυτό ευαισθητοποιούνται και προβληματίζονται οι μαθητές και διαμορφώνουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
  • αποφασίζει για την πραγματοποίηση εκδρομών, περιπάτων ή επισκέψεων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • ορίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, τους υπεύθυνους των τμημάτων ή τάξεων για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών. Επίσης ορίζει τους συμβούλους των αντίστοιχων μαθητικών κοινοτήτων.

συνεργάζεται στενά με τον αρμόδιο Συντονιστή / Συντονίστρια για όλα τα παραπάνω

Β΄. Ειδικές αρμοδιότητες του Συλλόγου των Διδασκόντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αποφασίζει για τη δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών, για την προαγωγή, απόλυση, παραπομπή σε επανεξέταση ή απόρριψη στο τέλος του διδακτικού έτους, με βάση τα σχετικά στοιχεία και τη βαθμολογία που έχει καταχωριστεί στα οικεία βιβλία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.

Επιβάλλει στους μαθητές τις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις ποινές, σε συνεργασία -αν και όποτε χρειαστεί- με το Συντονιστή / Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

  1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών: Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πριν από κάθε ημερήσια εκδρομή (περίπατο). Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντής οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται πριν από κάθε περίπατο ασκήσεις ετοιμότητας.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης: Η αυλή μπροστά από το γραφείο καθηγητών.

7: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Εγκρίθηκε από το σχολικό συμβούλιο που συγκλήθηκε στις . Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών.

 

Πηγές

  • Ν. 4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020)
  • Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985)
  • Αριθμ. 79942/ΓΔ4/31-5-2019 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 2005/Β/31-5-2019)
  • Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 (ΦΕΚ 1340/Β/16-10-2002)